تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/05 - 13:17
کد خبر: 491853

مشهد تعطیل شد/ جولان گرد و غبار در مرکز خراسان

مشهد تعطیل شد/ جولان گرد و غبار در مرکز خراسان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از تعطیلی همه فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در مشهد خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: تمام فعالیت‌های آموزشی دولتی و خصوصی در مشهد شامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در موضوعات مختلف به دلیل شدت گرد و غبار براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان ‌تعطیل شد.

وی افزود: تمامی مدارس در مقاطع مختلف غیرحضوری و دانشگاه‌ها، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های مختلف خصوصی و دولتی در نوبت عصر نیز تعطیل و نباید فعالیتی داشته باشند. همچنین تمام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و بسته در مشهد تعطیل است.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی از مردم خواسته شده تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی بیان کرد: در این کارگروه از دستگاه‌های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری‌های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کنند.

اله‌پور خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

وی افزود: مقرر شد شهرداری مشهد از سیستم‌های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع‌رسانی موجود در پارک‌های بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس جهت اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان استفاده کند و هشدارهای لازم داده شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top